2011-03-13

900-kulörer, men bara en blå som är rätt

Nu är det makens skrivbord som står på tur att målas om. Jag hittade inspiration i en tidning - Drömhem & trädgård - där fanns ett reportage från ett arbetsrum fyllt med härliga tyger, kuddar och möbler i många olika härliga färger. Det såg så härligt ut att jag vill försöka återskapa den känslan hemma i mitt och makens arbetsrum.

Drömhem

Mitt bord är redan målat och bilder kommer snart att visa hur det ser ut. Mannen valde en blå nyans till sitt bord ur Flügger 900-karta. Den lilla stora färgkartan som vi säljer för en hundralapp i butiken. En bra hjälp om man pysslar mycket och vill ha tillgång till lite fler kulörer. Den innehåller 900 kulörer, viket inte var så svårt att räkna ut antar jag. Motsvarande solfjäderkartor i från Färginstitutet finns ju också att köpa, men kostar många gånger mer.

Flügger 900-karta
Kulör 1463 är den blå med stort B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar