2011-03-16

Blå, blå bord

Det blev inte några bilder från dagens målning på jobbet. Jag måste komma ihåg att fota innan jag målar nästa gång. Jag kan däremot intyga att det blir jättefint med våra bord i olika kulörer här hemma i vårt arbetsrum. Toppenfint!

Tråkig bild, men fin blå skiva
Jag måste medge att det är en riktigt tråkig bild, men jag har försökt att förmedla vilken fin blå färg det är på mannens arbetsbord. En sak är klar, jag måste bli bättre på att komponera bilder!

Båda bordskivorna som jag nu har målat har jag valt att rolla. Den vita skivan som nu är rosalila var av ett hårt slätt material. Den grundade jag först med fixprimer för att få en bra vidhäftning. Efterföljande två strykningar gjorde jag med High Finish 50, Jag rollade på den så den fick nu ett något mindre superslätt ytskikt, vilket jag tycker är finare och därför ville ha.

Den skiva som nu är blå var tidigare betsad och lackad, så den har jag målat direkt med vår fina High Finish 50, även den med roller. Där kommer trästrukturen bli möjlig att urskilja eftersom den inte är utspacklad, och även pga av att jag var lite mer generös med färg. Det är också fint och ger en annan karaktär åt den skivan, och det är ju det jag vill uppnå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar