2011-05-17

Rödbrun matmöbel

Äntligen är hela matgruppen färdigmålad!
Jag tycker att jag fick bra betyg på min målning när det var ett par målare som undrade varför jag hade målat med oljefärg.


För den som inte känner till det, så brukar det vara lättare att få en fin utflytning, slät yta, med oljefärg. Dessutom så ser färgen fetare ut än med vattenlöslig lackfärg. Det hör till saken att jag använde ett slätverktyg till bordsytan. Annars är det svårt att hinna med på så stora ytor.



Färgvalet kanske någon har invändningar emot. Jag har valt kulörer ur ett par perspektiv. Dels betsade hyllplan som är mörkbruna (i en annan del av rummet) dels den härliga skogen, och sist men inte minst, det vackra tyget på soffan. I bland känns det trendigt att inte vara rätt också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar